בדיקת הלו-ספרם HALOSPERM

בדיקת הלוספרם בודקת את שלמות המטען הגנטי (DNA) הנמצא בתא הזרע והינה בדיקה משלימה לבדיקת הזרע הרגילה. בדיקת הזרע הרגילה בודקת את כמות תאי הזרע, ריכוזם, נפח נוזל הזרע, רמת התנועתיות ותקינות המבנה, אך אינה בודקת את תקינות המטען הגנטי אותו מכיל תא הזרע. חשוב להבין שבדיקת הזרע ובדיקת ההלוספרם בודקות משתנים שונים ובלתי תלויים אחד בשני. בכ -10% מהגברים עם בדיקת זרע תקינה תימצא אי תקינות במטען הגנטי של תאי הזרע.

ישנם מספר גורמים העלולים להוביל לשברים –בDNA:
• טמפרטורת אשכים גבוה- כתוצאה מביגוד צמוד, וריקוצל או מאורע של חום.
• השפעות מטבוליות של משקל יתר כרמות גבוהות של אינסולין
• עישון
• תרופות שונות – כתרופות המגבירות רמות סרוטונין
• גיל ועוד…

כ- 25% מהגברים הסובלים מבעיית פריון מאובחנים כבעלי כמות רבה של שברים במטען הגנטי של הזרע. מחקרים מראים, שכמות רבה של שברים במטען הגנטי מובילה לבעיות פריון עקב קושי של הזרע בהפריית הביצית או, במידה והתרחשה הפריה, להתפתחות לא תקינה של העובר והפלות.

מתי מבצעים את הבדיקה?

הבדיקה מבוצעת כחלק מהברור לסיבת אי פריון והפלות חוזרות.

מהי תוצאה תקינה?

המצאות שברים בפחות מ 30% מתאי הזרע הינה תוצאה תקינה.

מה ניתן לעשות במידה והתוצאה לא תקינה?

זוגות הסובלים מבעיית פריון כתוצאה מריבוי שברים במטען הגנטי של הזרע, פחות מתאימים לטיפולי הזרעה תוך רחמית ויופנו בדרך כלל להפריה חוץ גופית. במסגרת הליך זה אף ייעשה שימוש בטכניקות של החדרת הזרע באופן אקטיבי אל הביצית (בתהליך המכונה, מיקרומניפולציה ICSI) וזאת לאחר תהליך המנסה לאתר את אותם תאי הזרע בעלי מטען גנטי תקין.
בנוסף, יש מחקרים המראים שנטילת ויטמין C וויטמין E במינון של 1000מ”ג (1גר) ליום למשך תקופה של כחודשיים מובילה לירידה בכמות השברים.

Call Now Button