אנדומטריוזיס 11 – תרגיל מחשבתי

הילדים שלי שונאים כשאני עושה איתם את התרגיל הזה, ואני בכל זאת מקפיד לעשות אותו בכל פעם שאפשר. בכל הזדמנות שמשהו משתבש, לא מסתדר, ובעיקר כשנדמה שזה לא באשמתנו, אני מציע להם לשאול את עצמם – מה בכל זאת היינו יכולים לעשות אחרת? האם יש דרך בה היינו יכולים לקחת אחריות גדולה יותר ובכך למנוע מהלא נעים/מתוכנן להתרחש?

הזמן שלוקח לאישה להיות מאובחנת עם אנדומטריוזיס הוא ארוך. ארוך מדי!! 7 שנים ומעלה, וחלק מהמחקרים מראים שאפילו למעלה מ-10! שנים של כאב, תסכול וסבל.

הרבה עבודה מופלאה נעשית בשנים האחרונות על ידי נשים כמו חני איזנשטט כרמי וניצן ברנשטיין, בכדי להעיר את המערכת הרפואית, לעורר מודעות, ולקצר את זמן האבחנה עבור נשים שסובלות ועדיין לא מאובחנות.

בשבועות האחרונים, בעקבות שיחות שהיו לי עם מספר מטופלות, עלתה בי פתאום השאלה:

היכן האשמה שלנו באבחון המאוחר?? איך אנחנו יכולים לקחת אחריות גדולה יותר??

ואז פתאום נפלה עלי תובנה.
יש שני סוגי תובנות בחיים. הראשונה, שגורמת לך להרגיש התעלות והתרגשות. השניה, מרגישה כאילו משהו הרביץ לך בראש. זו היתה תובנה מהסוג השני…

איך יכול להיות שנערות ונשים גדלות מתוך אמונה שבזמן הווסת צריכים להיות כאבים??!! שזה תקין ונורמלי??!! מנגנון הכאב קיים בגוף כדי להתריע שמשהו לא בסדר!! הוא לא שם בשביל הכיף שלנו. הסיבה שהוא גורם לנו לסבל ולאי נוחות היא בדיוק כדי שלא נתעלם ממנו. הוא לא שם כדי שנבלע עוד כדור ונמשיך כאילו הכל בסדר. לא, הכל לא בסדר אם כואב לך!! בטח שלא כאב משמעותי שמקשה עליך לתפקד.

אסור לך להתעלם!! אל תתני לאף אחד להשתיק אותך או את הכאב שלך, שאף אחד לא יפטור אותך שככה זה ושזה נורמלי, כי זה הכל חוץ מנורמלי.

יותר מדי פעמים שמעתי נשים עם אנדומטריוזיס מספרות, איך במשך מספר שנים הן סבלו מכאבים שהלכו והתגברו, אבל חשבו שזה בסדר, שככה זה אצל כולן. אלו שנים אבודות, שנים ללא אבחנה וללא טיפול, שנים בהן האנדומטריוזיס ממשיך לעשות שמות בגוף ובנפש, ואנחנו במקום להחזיר מלחמה – להבין את הסימנים שצועקים לשמיים לטפל בעצמנו – מתעלמים ומשתיקים. קחי עוד כדור. את מפונקת. ככה זה אצל כולן. זה הרי ידוע שנשים צריכות לדעת לסבול, לא?? זה חלק מהמהות שלכן, לא??

אז זהו, שלא!!! אני חושב שאחד הצעדים שאנחנו צריכים לעשות כדי לקצר את הזמן האבוד הזה, הוא להתחיל לחנך מחדש נערות ונשים!!!

אנדומטריוזיס
ואז פתאום נפלה עלי תובנה: למה נערות ונשים גדלות מתוך אמונה שבזמן הווסת צריכים להיות כאבים?

וסת זה לא אירוע טראומתי, זה לא אמור להרגיש כאילו משהו דורס אותך/מרביץ לך

צריך לעקור את התפיסה הזו מהיסוד ולא להשאיר לה זכר.

אחריות זה לא דבר שיכול להינתן לנו, אחריות זה משהו שאנחנו לוקחים. הדברים כאן נאמרים רק כדי להגדיל את מעגל האחריות שלנו, המטפלים (שרואים עצמנו גם כאחראים לחינוך והכוונה לבריאות), ושלכן הנשים. אחריות שמטרתה לנסות אולי לקצר את הסבל המיותר של הנשים הלא מאובחנות. אין כאן האשמה, אלא רק עידוד להשמיע קול.

תקשיבי לגוף שלך, הוא מדבר אליך. תקשיבי טוב, ואחרי שהקשבת ושמעת אותו, אל תתני לאף אחד אחר להשתיק את הקול הזה.

אנדומטריוזיס
וסת זה לא אירוע טראומתי
מתוך ערוץ היוטיוב שלנו
אנדומטריוזיס 11 – תרגיל מחשבתי
לשיחת ייעוץ השאירי פרטים:
אודי לוריא, Lic.Ac
אודות כותב המאמר
אודי לוריא

אודי לוריא

מטפל ברפואה סינית משנת 2001 בתחום הגינקולוגיה והפריון. בנוסף למסלול הלימודים המלא, של 4 שנות לימוד, השתלמתי בסין ב-Zhe Jiang University of traditional Chinese medicine. הקליניקה מתמקדת בטיפול בבעיות הגינקולוגיות השונות (אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, תסמונות גיל המעבר ועוד..) ובליווי נשים שמנסות להרות (בצורה טבעית) ובמהלך טיפולי הפריון. פרסמתי מאמרים בעיתונות הבין לאומית והארצית ואני מרצה בכנסים וסדנאות. כיום, מלבד העבודה בקליניקה אני עוסק במחקר בשיתוף עם גינקולוגים בכירים.
תעודות והסמכות של אודי לוריא
4 תגובות
  • אנונימית
    הגב

    זה נשמע שגבר כתב את זה…

    • הגב

      לא רק הפוסט הזה אלא כל המידע באתר נכתב על ידי ובפעם האחרונה שבדקתי עדיין היתי גבר.

  • אסנת
    הגב

    שלום רב. מתנצלת מראש על האורך….אני בת 43 כמעט,בריאה בדר’כ אמא ל3 ילדים בריאים לאחר 3הריונות ספונטניים .כל השנים וסת יחסית סדירה ונורמטיבית . לאחר הלידה האחרונה לפני 7 שנים שמתי התקן רגיל ללא תופעות חריגות. לפני כמה חודשים לאחר החלפתו החלו דימומים לא סדירים ובין הוסתות.כמו כן הופיעו לראשונה בחיי פצעים בצוואר הרחם פעם אחת לאחר קיום יחסים שדיממו ונסגרו בתהליך לייזר עם הרדמה מקומית. טרם קיבלתי תוצאות ביופסיהי. במקביל החל גם טנטון באזנים. לפני כחודש וחצי היתה תופעה של דימום חזק במיוחד ובמוקד נשים הציעו לי והסכמתי להוצאת ההתקן. הדימום פסק בהדרגה לאחר יומיים.בדיקת גניקולוג ( חוזרת ויסודית כי האחרים לא ראו כלום חריג) חושד כי יש פוליפ ברחם והפנה לאקו אגן ופרופיל הורמונאלי. אתמול החל דימום כבד ( כל שעתיים טמפון גדול מלא…) וכעת אני מבינה שזהו המחזור החודשי וכנראה שגם לפני חודש וחצי למעשה היה מדובר בוסת כבדה בטרוף….מעולם לא היו לי דימומים וסת שכאלה כמו השניים האחרונים . אני מבינה כי יש קשר אולי לפוליפ שטרם נבדק ולפרופיל הורמונאלי שמחר אגש לעשות. אבל האם מהידע שלך יש גם קשר לטנטון?? הדימומים הללו מלווים בכאבי בטן תחתונה כמובן… תודה רבה על הסבלנות ,אודה להתיחסותך.

    • הגב

      על פי הרפואה הסינית בהחחט יתכן שהטינטון קשור לאובדן הדם הרב שאת חווית בווסתות.
      אבדן דם רב, מוביל לחולשה ולאבדן היכולת של הגוף לעגן את התנועה הטבעית של האנרגיה בתוך הגוף. טינטון ניתפס בעיני הרפואה הסינית כעליה מהירה מדי של אנרגיה כלפי מעלה (בדומה לאדים שעולים מקומקום רותח).

השאירו תגובה

Call Now Button