אנדומטריוזיס 1- נעים (?) להכיר

ישנה עובדה אחת שכל מי שסובלת וכל מי שמטפל באנדומטריוזיס מסכימים עליה – הטיפול וההתמודדות עם אנדומטריוזיס הם אתגר לא פשוט!

כמטפל, אחד הקשיים בהתמודדות עם אנדומטריוזיס הוא היכולת שלה “להחזיר לך” בכל פעם שאתה מנסה “להרביץ” לה. מספיק להביט בנתונים מהמאמר שהתפרסם ב 2017 בעיתון היוקרתי Fertility and Sterility תחת הכותרת “התפתחויות חדשות בטיפול הרפואי באנדומטריוזיס” בכדי להבין עד כמה היא יודעת “להרביץ חזרה”.

הנה כמה ציטוטים נבחרים שתרגמתי:

● “לאחר טיפול ניתוחי שיעורי החזרה של אנדומטריוזיס מוערכים כ 21.5% לאחר שנתיים ו 40-50% לאחר 5 שנים”

● “מעקב לאורך 7 שנים לאחר הניתוח הראה שהצורך בניתוח חוזר עולה ככל שהזמן מהניתוח הראשון גדל”.

● “בהפסקת הטיפול (הכוונה לטיפולים תרופתיים) חזרה של הסימפטומים הינה הכלל”

● ואולי המשפט שמסכם טוב יותר מהכל “כמעט כל הטיפולים הרפואיים שקיימים היום מכוונים לדיכוי המחלה ולא להבראה”

אצלי בראש אנדומטריוזיס מכונה – בכינוי שכולו חיבה -“המפלצת”

(ויש לי תמונה בראש של איזה יצור סגול די חמוד).

התחושה הזו שלחה אותי לפני כשלוש שנים למסע המחקר שלי. מחקר שכלל קריאה של חומר ומחקרים מכל זווית שמצאתי על המחלה – מחקרים רפואיים, תזונה, כימייה ועוד.

ככל שלמדתי יותר הבנתי שאני מתמודד עם מחלה שהיא לא רגילה. שיש לה יכולת השרדות גבוהה. שגם טיפול שנותן למשך תקופה תוצאות טובות (ברפואה סינית ומערבית) לאחר תקופה / בסיומו התסמינים והכאב שכל כך מאפינים את האנדומטריוזיס יכולים לחזור ולהופיע בכוחות מחודשים.

אין לי שום טענות כלפי הרפואה המערבית. אני אפילו די מחבב ומכבד אותה. קצב הלימוד והמתודיקה בהם הם משתמשים לא פחות ממרשימים בעיני. אבל גם הרפואה המערבית, בדיוק כמו כל מי שמטפל במחלה הזו נתקל ביכולת הבלתי נגמרת שלה להרים את ראשה “ולהרביץ לך בחזרה”.

אני לרגע לא טוען שמצאתי את תרופת הפלא. לצערי אין כזו. אני כן חושב שיש לי היום דרך אחרת להתבונן על האנדומטריוזיס ולנסות להתמודד איתו. כל מטופלת שתקרא את הפרקים הבאים תקבל מושג טוב יותר עם מה היא מתמודדת וגם תבין את הקו הטיפולי המיוחד שאני מציע ואת ההגיון מאחוריו.

ציירה: גל אדלשטיין
אנדומטריוזיס 1- נעים (?) להכיר

סיכום דבר לקראת ההמשך

העבודה עדיין לא הושלמה, אני ממשיך ללמוד ולחקור ולשמחתי לאחרונה הצטרפו אלי מטפלים נוספים מתחום הרפואה הסינית וגם מתחום התזונה.
חשוב לי להדגיש – לא המצאתי כלום. כל מה שאני טוען מגובה במחקרים מערביים אבל אני פשוט מציע פרשנות שונה מהמקובלת. האתר שלי והבלוג נועדו בכדי להנגיש חומר ברפואה סינית וגם מערבית ולא פחות חשוב לעודד שאלות. אשמח לנסות לענות על כל שאלה שעולה. לפוסט הבא – על רגע הגילוי וההגדרה המדויקת (!) לאנדומטריוזיס
מתוך ערוץ היוטיוב שלנו
אנדומטריוזיס 1- נעים (?) להכיר
לשיחת ייעוץ השאירי פרטים:
אודי לוריא, Lic.Ac
אודות כותב המאמר
אודי לוריא

אודי לוריא

מטפל ברפואה סינית משנת 2001 בתחום הגינקולוגיה והפריון. בנוסף למסלול הלימודים המלא, של 4 שנות לימוד, השתלמתי בסין ב-Zhe Jiang University of traditional Chinese medicine. הקליניקה מתמקדת בטיפול בבעיות הגינקולוגיות השונות (אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, תסמונות גיל המעבר ועוד..) ובליווי נשים שמנסות להרות (בצורה טבעית) ובמהלך טיפולי הפריון. פרסמתי מאמרים בעיתונות הבין לאומית והארצית ואני מרצה בכנסים וסדנאות. כיום, מלבד העבודה בקליניקה אני עוסק במחקר בשיתוף עם גינקולוגים בכירים.
תעודות והסמכות של אודי לוריא
4 תגובות
  • סו
    הגב

    אודי! סוף סוף בלוג שלך בנושא.. מרגישה ברת מזל על ההתעמקות שלך באנדומטריוזיס וכמובן על היותי מטופלת שלך. ״המפלצת״ (בליווי הציור), הוא כינוי חמוד ומעורר חיוך וסימפטיה. אני ״ביחסים״ טובים עם האנדו שלי וחבה לו הרבה על השינויים המבורכים שהביא לחיי ועדיין, מצאתי את זה חמוד. בקיצור, תמשיך להיות אותנטי 😀

    • אודי לוריא
      הגב

      תודה רבה סו!!
      מקווה שתהני גם משאר החלקים והמידע שאני מנסה להנגיש לנשות האנדו.

  • נונה
    הגב

    תודה אודי על העמקה והמחקא בנושא. זה מבורך.
    חבל שנתתצלה את השם המפחיד, זה מונע ממני למשל כמטפלת לשלוח את הקישור שלך למטופלות. מבחונה רגשית המחלה מקושאת לסטרס, לכן הדבר האחרון שארצה להציג בפניה זאת סיבה עוד יותר להלחץ, אחרי שקיבלה את הדיטגנוזה עם השם הכל כך מפחיד שלה. חוץ מהליקוי הזה אני מוצאת את החומר שלך מאוזן ושקול ותודה לך עליו. כנראה אצטרך לסכם לה ולנעביר לה בלשוני את עיקרי הדברים.
    תודה בכל אופן והצלחה בהמשך המחקא והכתיבה

    • אודי לוריא
      הגב

      שמח שמצאת את החומר מעניין ומועיל.
      אני מוצא שחלק מהמטופלת מתחברות בקלות לכינוי הזה וחלקן אכן מרגישות איתו לא בנח.
      חשוב לי בבלוג להשאר קשוב ואותנטמ לקול הפנימי שלי. הכינוי הזה, כמו בציור לא בא ממקום שלילי אלא מהאנשה של התכונות של האנדומטריוזיס.

השאירו תגובה

Call Now Button