נשים שעושות טיפול פוריות – היזהרו !!(?)

“ נשים שעברו טיפולים משלימים תוך כדי טיפולי פוריות השיגו שיעור הצלחה נמוך יותר בכניסה להריון.” – זעקה השבוע כותרת המשנה של Ynet

האמת מתוך המחקר – “מספר העוברים שהוחזרו ושיעור ההריונות הקליניים ביחס למספר העוברים שהוחזרו היה זהה בין שתי הקבוצות”.

כנראה שבעיקר צריך להזהר מהכותרות ב-YNET

השבוע בחרו ב-Ynet לסכם מאמר חשוב ומעניין (קישור בסוף הבלוג) שהתבצע על ידי ביה”ס לרפואה שבאוניברסיטה העברית הדסה, בית החולים אסותא ראשל”צ, יחידת הפוריות של בית החולים שערי צדק והפקולטה ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית. כאמור למעלה, בכותרת של המאמר בחרו לציין עובדות מהמחקר, חבל רק שהעובדות שבחרו להציג היו מטעות ובלתי מדויקות!!

להלן כמה עובדות חשובות נוספות שהמאמר ב-Ynet “שוכח” להזכיר:

  • החוקרים במאמר מציינים במפורש שסקירות מחקרים גדולות שנעשו (מטה-אנאליזות) הוכיחו שלרפואה סינית השפעה חיובית על תוצאות הטיפולים ובמקרה הגרוע היו ללא השפעה אך לא הזיקו.
  • המחקר לא כלל רק נשים שנמצאות בטיפול פעיל ברפואה משלימה אלא אפילו נשים שעברו טיפול אחד במשך 4 החודשים שקדמו לטיפול ההפריה!!
  • דרוג איכות העוברים נעשה לאחר יומיים בלבד (!!) ולא בסמוך להחזרה !!
  • המדדים בהם השתמשו החוקרים בכדי לקבל שתי קבוצות זהות לא כללו את הסיבות לאי הפריון (מלבד הפרדה גסה של בעיות אצל האישה/ גבר/ לא ידוע) ולכן קיים בהחלט סיכוי שהנשים שפנו לקבל טיפול ברפואה משלימה פנו בעקבות בעיית פוריות קשה יותר ולכן אין בכלל לצפות לתוצאות זהות בין הקבוצות.
  • כיוון שהמחקר התבצע על ידי שאלונים שנשים מלאו לאחר השאיבה, אין מידע לגבי מי היו המטפלים, שנות הנסיון שלהם וההכשרה שלהם.
נשים שעושות טיפול פוריות – היזהרו !!(?)

לסיכום

אמנם נמצא שרירית הרחם היתה דקה יותר והיו פחות עוברים שהוגדרו מצוינים, אך הדרוג לא התבצע בסמוך להחזרת העוברים וכאמור לא השפיע על הדבר החשוב ביותר והוא סיכויי ההריון.

המחקר לא הוכיח פגיעה בסיכויים להרות אם את מקבלת טיפול ברפואה משלימה !!

לצפייה במחקר המלא והאמיתי לחץ/י כאן

למעבר לתקציר (הלא ממש מדויק) של Ynet לחץ/י כאן

לקריאה על השילוב של רפואה סינית בטיפולי פוריות לחץ/י כאן

מתוך ערוץ היוטיוב שלנו
לשיחת ייעוץ השאירי פרטים:
אודי לוריא, Lic.Ac
אודות כותב המאמר
אודי לוריא

אודי לוריא

מטפל ברפואה סינית משנת 2001 בתחום הגינקולוגיה והפריון. בנוסף למסלול הלימודים המלא, של 4 שנות לימוד, השתלמתי בסין ב-Zhe Jiang University of traditional Chinese medicine. הקליניקה מתמקדת בטיפול בבעיות הגינקולוגיות השונות (אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, תסמונות גיל המעבר ועוד..) ובליווי נשים שמנסות להרות (בצורה טבעית) ובמהלך טיפולי הפריון. פרסמתי מאמרים בעיתונות הבין לאומית והארצית ואני מרצה בכנסים וסדנאות. כיום, מלבד העבודה בקליניקה אני עוסק במחקר בשיתוף עם גינקולוגים בכירים.
תעודות והסמכות של אודי לוריא
Call Now Button