אנדומטריוזיס 8 – תהליך האבחון

אז הגיע הרגע משנה החיים שלך –

נבדקת כבר אין ספור פעמים על ידי רופא המשפחה, כירורג, רופא גסטרו’ (ויכול להיות שהיו עוד בדרך).
מישהו כבר זרק לך שאולי זה הכל בראש שלך ושכדאי להתחיל טיפול בחרדות, ואז את יושבת מול הגינקולוג/ית שלך ולחלל החדר נזרקות המילים “אולי יש לך אנדומטריוזיס. צריך להתחיל בירור!”.

הפוסט הזה כולו יוקדש לשלבי האבחון ולבדיקות השונות, בעזרתן יוכל הרופא לאבחן או לשלול, האם יש לך אנדומטריוזיס.
לך כמטופלת, חשוב להכיר את השלבים בתהליך, כדי להבין את האפשרויות השונות שעומדות בפנייך.

נתחיל מהסוף – ישנה רק בדיקה אחת שנחשבת ברפואה כ”בדיקת הזהב”, הבדיקה היחידה שנותנת תשובה וודאית – לפרוסקופיה.
אז למה לא מתחילים ישר איתה?
פשוט כי מדובר בהליך כירורגי שנעשה בהרדמה מלאה. אומנם מדובר בהליך כירורגי פשוט, אבל היה כבר מי שאמר ש”כל תהליך רפואי הוא פשוט כשלא אתה עובר אותו…”.

תהליך הלפרוסקופיה

בתהליך הלפרוסקופיה עושים חתך קטן בחלל הבטן ודרכו מוחדר סיב אופטי דק, בעזרתו הרופא יכול לראות האם ישנם נגעים, את המיקום המדויק שלהם, גודלם, צבעם וכו’. בד”כ נעשה חתך נוסף, דרכו מוחדר סיב דק נוסף שמהווה מעין “יד”, בעזרתה הרופא “מפלס את דרכו” בין האברים השונים, ובכך מאפשר לו להגיע ולצפות בכל המקומות הנדרשים.

חתך נוסף מתבצע לפעמים במהלך ניתוחים טיפוליים, בכדי להחדיר את הציוד הטיפולי. התהליך נחשב בטוח, וההתאוששות ממנו קלה ולרוב אינו כולל אשפוז.

אנדומטריוזיס
אנדומטריוזיס 8 – תהליך האבחון

לסיכום

ישנם מספר רופאים בישראל שנחשבים למומחים בתחום ניתוחי הלפרוסקופיה ואנדומטריוזיס. קטונתי מלהכריז על אחד מהם כ”טוב ביותר”. התחושה שלי היא, שמדובר במספר רופאים שכולם בעלי יכולת ניתוחית מעולה. אני מאמין גדול בהתאמה בין מטפל/ת למטופלת שלו. הכימיה הזו, שנוצרת בין שני אנשים, היא מרכיב מאוד חשוב בעיניי בתהליך ובהצלחה שלו (רשמתי כבר על כך בהקשר אחר, בפוסט הזה – מיהו מטפל טוב). אני מרשה לעצמי להמליץ על רופאים, רק כאשר המטופלות שלי חוזרות מהם שוב ושוב עם חוות דעת טובות לגבי רמת אנושיות וסבלנות:

רופאים מומלצים

♦ ד”ר יובל קאופמן
♦ ד”ר רון שיינמן
♦ ד”ר אלעד ברקוביץ
♦ ד”ר שלומי כהן
♦ ד”ר מתי זולטי

מתוך ערוץ היוטיוב שלנו
לשיחת ייעוץ השאירי פרטים:
אודי לוריא, Lic.Ac
אודות כותב המאמר
אודי לוריא

אודי לוריא

מטפל ברפואה סינית משנת 2001 בתחום הגינקולוגיה והפריון. בנוסף למסלול הלימודים המלא, של 4 שנות לימוד, השתלמתי בסין ב-Zhe Jiang University of traditional Chinese medicine. הקליניקה מתמקדת בטיפול בבעיות הגינקולוגיות השונות (אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, תסמונות גיל המעבר ועוד..) ובליווי נשים שמנסות להרות (בצורה טבעית) ובמהלך טיפולי הפריון. פרסמתי מאמרים בעיתונות הבין לאומית והארצית ואני מרצה בכנסים וסדנאות. כיום, מלבד העבודה בקליניקה אני עוסק במחקר בשיתוף עם גינקולוגים בכירים.
תעודות והסמכות של אודי לוריא
Call Now Button